Liikuntaohjelmat

LIIKUNTAOHJELMAT

8-10
10-12
12-14
14-16
Maanantai
8-10
10-12
12-14
14-16
Tiistai
8-10
10-12
12-14
14-16
Keskiviikko
8-10
10-12
12-14
14-16
Torstai
8-10
10-12
12-14
14-16
Perjantai
8-10
10-12
12-14
14-16
Pakollinen liikunta
Syventävä liikunta

Lukio (valmennus)

V jakso 30.3. – 30.5.

Lajivalmentajan antamien ohjeiden mukaan

V jakso 30.3. – 30.5.

Lajivalmentajan antamien ohjeiden mukaan

5. jakso  30.3.-30.5.2020

Viidennen jakson harjoittelu aloitetaan omatoimisesti alla olevien ohjeiden mukaan. Mikäli palaamme kevään aikana kouluun, ilmoitamme harjoittelusta ja valmennustoiminnasta erikseen. Suunnittele harjoittelua nyt siten, että jakso toteutuu omatoimisesti, tämä vallitseva tilanne huomioiden:

  • Tee harjoitussuunnitelma, josta k√§y ilmi ti-, to- ja pe-aamun (valmennusaamut) harjoitukset ja palauta se Kristalle tai Juhalle s√§hk√∂isesti!
  • Pid√§ harjoitusp√§iv√§kirjaa ja palauta se viimeist√§√§n maanantaina 25.5.2020!
  • Suosittelemme, ett√§ pyrit jakson aikana parantamaan jotain ominaisuutta (valitse itse) esim. peruskest√§vyys, voima, liikkuvuus, taito jne. T√§h√§n on nyt hyv√§ mahdollisuus, kun ohjattua harjoittelua ei ole.
  • Kysy neuvoa ja ohjeita tarpeen mukaan heti, kun niit√§ tarvitset. √Ąl√§ j√§√§ ihmettelem√§√§n ja odottelemaan toukokuun loppua!

Alla esimerkkejä, joista voit koota oman viikkoharjoituksen:

  • Aerobinen peruskest√§vyysharjoitus (juoksu / k√§vely / py√∂r√§ily)
  • Lihaskuntoharjoitus (kuntopiiri / kehonpainoharjoittelu; huom! mahdolliset v√§lineet / lis√§painot)
  • Yhdistelm√§harjoitus (aerobinen + ulkokuntoilutelineet / keskivartalo / liikkuvuus)
  • Kehonhuolto (venyttely / liikkuvuus / jooga)
  • Seuran harjoitusohjelman mukainen taito- / ominaisuusharjoitus (Jos harjoittelet valmentajan laatiman suunnitelman mukaisesti, niin ilmoita siit√§ Kristalle tai Juhalle)

Muista että harjoitussuunnitelman tarkoitus on toimia harjoittelun apuvälineenä:

  1. Mitä harjoittelen: voima, kestävyys, ominaisuus, lajitaito yms.
  2. Missä harjoittelen: harjoittelupaikka
  3. Koska harjoittelen: harjoituksen aikataulu ja kesto
  4. Miten harjoittelen: liikkeet, sarjat, toistot jne.

Opiskelijat pitävät harjoituspäiväkirjaa, joka palautetaan em. päivänä (25.5. mennessä) ja harjoituspäiväkirjasta tulee käydä ilmi:

  1. Harjoituksen tarkoitus; mitä, missä, milloin?
  2. Sarjat, liikkeet, toistot
  3. Tuntemukset yms. (mahdollisesti esim. yöunen vaikutus)

Tsemppiä poikkeustilanneharjoitteluun Рtämä vaatii uudenlaista suunnittelua ja toteutusta kaikilta!

OLE AJOISSA OIKEAAN AIKAAN OIKEASSA PAIKASSA.
LIIKU AINA LIIKUNTAVARUSTEISSA, VAIHTOVAATTEET KASSIIN, JUOMAPULLO OK.
PYYHE MUKAAN, SUIHKUUN TUNTIEN J√ĄLKEEN.
SEURAA ILMOITUSTAULUA JA INFO-TV:tä, KUUNTELE KUULUTUKSIA.
TIED√Ą ‚Äď √ĄL√Ą LUULE!

Takaisin ylös